أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Mahmoud Atef Abdelhamid Mohamed Eid
Categories: SECONDARY
A highly qualified Arabic language teacher who is able to use modern teaching methods, active learning techniques, and information technology to achieve the goals and serve the educational process.
Rafael Canobas
Categories: SECONDARY
I am an experienced Mathematics teacher with a bachelor’s degree in mathematics. I spent 4 years teaching Mathematics in Abu Dhabi before moving to Dubai, where I continued teaching for 3 years and served as the Head of Mathematics. Additionally, I took on the role of Assessment Coordinator at the same school. Currently, I will be the Head of Mathematics in the primary department at Sharjah International Private School. In my years of experience, I have found that to achieve holistic learning, students must learn how to apply and innovate concepts in real-world scenarios where it matters most.
Sara Taha
Position: Social Studies Teacher
Categories: PRIMARY, SECONDARY
As social studies teacher, I would like to leverage my extrovert and dynamic approach in teaching students. With my great coordination skills, I would work to perform organizational tasks and duties. Guiding the students to encourage them to participate in constructive programs would be my aim as a teacher.