أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Angel F Infiel
Categories: PRIMARY
A passionate educator with six years of teaching experience in delivering comprehensive and engaging lessons. I am dedicated to fostering a dynamic and inclusive learning environment where each students feels valued, challenged and empowered to reach their full potential. Here in SIPS, I will be working in the Primary department and looking forward to support and guide our beloved students in their educational journey.
Jeen Shanto
Position: Math Teacher
Categories: PRIMARY
An experienced and passionate educator, I possess over 15 years of teaching expertise, showcasing unwavering dedication to creating an engaging learning environment. Proficient in establishing meaningful connections with students, I tailor educational experiences based on a deep understanding of each child. My skills reflecting a commitment to nurturing young minds and fostering a dynamic atmosphere for learning.
Sara Taha
Position: Social Studies Teacher
Categories: PRIMARY, SECONDARY
As social studies teacher, I would like to leverage my extrovert and dynamic approach in teaching students. With my great coordination skills, I would work to perform organizational tasks and duties. Guiding the students to encourage them to participate in constructive programs would be my aim as a teacher.