أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Raghda Bashar Alawad Alharjan
Categories: EYFS
With over 7 years of teaching experience in Syria, Raghda Bashar A. A. brings a wealth of knowledge and passion for education to Sharjah International Private School. Specializing in the Arabic language and Islamic studies, Raghda is dedicated to nurturing young minds in the FS2 level within the British curriculum. Their approach focuses on creating a supportive and engaging learning environment where students can thrive and develop a strong foundation in Arabic, fostering a love for the language and culture from an early age.
Rafael Canobas
Categories: SECONDARY
I am an experienced Mathematics teacher with a bachelor’s degree in mathematics. I spent 4 years teaching Mathematics in Abu Dhabi before moving to Dubai, where I continued teaching for 3 years and served as the Head of Mathematics. Additionally, I took on the role of Assessment Coordinator at the same school. Currently, I will be the Head of Mathematics in the primary department at Sharjah International Private School. In my years of experience, I have found that to achieve holistic learning, students must learn how to apply and innovate concepts in real-world scenarios where it matters most.
Rebecca Odiri Idumeh
Position: FS2 Teacher
Categories: EYFS
Accomplished and passionate Early Childhood Teacher with a love for educating children. I love getting to know my students and nurturing them to their fullest potentials. Early years teacher with eight years of professional teaching experience. Dedicated to elevating social, emotional and educational development through personalised, attentive care. Uses creative learning strategies to increase classroom engagement and enhance student understanding.