أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Vardah Ali
Categories: SECONDARY
Vardah Ali is a seasoned educator in the Secondary British section, specializing in Biology and Environmental Management. With 11 years of experience teaching Chemistry, Biology, and Environmental Management, Vardah is dedicated to fostering a deep understanding of the sciences and environmental stewardship among students.
Manpreet Kaur Narendar Singh
Categories: PRIMARY
I am Manpreet Kaur, and I am affable in nature and diligent towards by profession. I inspire and engage students with clarity and passion, fostering with a dynamic learning environment. My perseverance and commitment to continuous improvement and understanding of diverse learning styles further enhances my effectiveness as an educator.
Marriam Fiaz
Categories: MOE SECTION
Marriam Fiaz is a certified MOE-approved Secondary IGCSE Physics teacher with 5 years of experience in Edexcel and Cambridge curricula. Holding a CICTL, M.Ed., and MPhil in Physics, Marriam is committed to delivering high-quality education and fostering a deep understanding of physics.