أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Sara Taha
Position: Social Studies Teacher
Categories: PRIMARY, SECONDARY
As social studies teacher, I would like to leverage my extrovert and dynamic approach in teaching students. With my great coordination skills, I would work to perform organizational tasks and duties. Guiding the students to encourage them to participate in constructive programs would be my aim as a teacher.
Samah Moiunr
Position: Supervisor - Year 5 & 6
Categories: PRIMARY
I’m Samah Moiunr, the supervisor for Year 5 and 6 at our school. With over 10 years of experience in various administrative fields .I’ve become a pro at handling daily tasks and building strong relationships with parents and students. I have a deep love for reading and believe it’s a wonderful way to expand my knowledge and imagination. I’m always eager to learn more and grow in my role. Can’t wait to share more about myself with all of you
Ms. Demi G. D’Sa
Position: English teacher
Categories: PRIMARY
A genuine, caring teacher, having twenty -two years in the field of teaching cycle-1 with a willingness to share the responsibility involved in a classroom, one who provides meaningful learning experiences for all students, also a person who helps acquire knowledge and values, providing educational guidance, and ensuring students understand the subjects. Design lessons specific to that student’s learning style and preferences.