أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Anupama Shibith
Position: Year 1 Teacher
Categories: EYFS
An enthusiastic teacher, driven by a passion for fostering a creative and inspiring learning environment. Skilled in motivating children to reach their highest potential. Dynamic, dependable teacher, adept at creating innovation lesson to engage students in all areas of learning.
Annie N. Dela Cruz
Position: Year 1 Teacher
Categories: EYFS
An experienced and passionate teacher with a love for educating today’s young minds. Early years teacher with fifteen years of professional teaching experience. Self-motivated, and deeply committed in creating a dynamic and supportive learning environment. Capable of building rapport with children and getting to know them on an individual basis to tailor their learning experiences. Adept in creating a comprehensive and well-rounded curriculum that meets education requirements and standards.
Anna Rose Javillonar
Position: Year 1 Teacher
Categories: EYFS
An enthusiastic and committed teacher with a natural ability to appreciate and inspire children. Effectively deal with students with learning problems. A driven individual who is promising to satisfy the educational needs and well-being of the students. Effective communicator and resourceful teacher who has a proven ability to enhance students’ performance to shape a better world for the students and empower them with knowledge.