أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Mr. karim gomaa
Categories: SIXTH
Secondary PE Teacher with Bachelor’s degree in Physical Education and teaching Y7 to 13
I have an experience of about 5+years in the field of education teaching and empowering all my students with plethora of opportunities. I believe in teamwork and is strong contributor of bringing innovative teaching practices in my dept. besides this i like swimming and football
Amani Abdelaal
Position: childhood teacher
Categories: EYFS
An early childhood teacher with skills in providing a dynamic and supportive learning environment for children’s minds. Developing relationships with young children and getting to know them individually to adapt their educational experiences. Capable of creating a comprehensive, versatile curriculum that satisfies all norms and requirements for optimal education, taking into student’s individual needs.
Mr. Ahmed Abdelmoatti
Position: A teacher specializing in Islamic
Categories: SECONDARY
I have developed engaging lesson plans that encourage creative, critical thinking, and innovation in keeping with modern teaching strategies and the 50 Principles of the United Arab Emirates.
It fosters learners’ love of learning, and helps students develop a deeper understanding of national identity and the teachings of Islamic law.