أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Munira Ahmed Al-Naqbi
Position: Teacher Arabic
Categories: PRIMARY, SECONDARY
Bachelor of Arabic Language from the Faculty of Sharia and Language, Ras Al Khaimah
Volunteer to work
as the trustee of the Learning Resources Center at the school
The lessons of the Nourani base at the Suhaila Quran Memorization Center
Voluntary work in the school of Khat, the first and second cycle of teaching the subject of Arabic languag
Mr Ahmed Mohamed Elbayoumi
Position: Secondary Social Studied Teacher
Categories: SECONDARY
I holds a Bachelor of Arts and Education with a good degree ,From Tanta University In 2007
Secondary Social Studied Teacher and teaching y8 to 13. I have an experience of 13 years in the field of education teaching all my students. Supporting Educational and emotional needs of children as well as facilitating activities to help promote social and emotional growth. Working as a team member in group activities.
Ms Uzma Begum
Position: head of the English department and as a teacher.
Categories: SIXTH
I am Ms Uzma Begum. With Masters Degrees in both Education and English, I became a teacher 26 years ago. In retrospect of my twelve years at SIPS, I have always tried to work to the best of ability, both as a head of the English department and as a teacher. I am honoured to be a part of this esteemed organisation and the English Department that I head.