أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الكادر الإداري
المدير
لانا كوي
مثال عن الامتياز البريطاني. قائدة تعليمية محترمة برحلة أقل ما يمكن القول عنها أنها مذهلة.
رئيس قسم المرحلة الإعدادية
بشرى عفرين
معلمة وقائدة ومدربة ومفتشة المدرسة، شغوفة تقود الناس بتعاطف وتؤمن بتمكين الموظفين والمتعلمين على حد سواء.
رئيس المرحلة الابتدائية
روزينا موخيا
معلمة متمرسة لديها عقد من الخبرة القيمة في مجال المرحلة الابتدائية.
رئيس قسم التقييم
هاتيس يورداكول
مربية شغوفة ومتفانية في مجلة التعليم التحويلي.
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Maha Mohammed Ahmed Adam
Position: FS2 Teacher
Categories: EYFS
A skilled, committed educator who is passionate about teaching the next generation of learners. Twenty-five years of experience as a professional teacher in the early years. Self-driven and devoted to establishing a stimulating and encouraging learning environment. Able to establish a connection and get to know each child individually in order to customize their educational experiences. competent in developing a thorough, well-rounded curriculum that satisfies norms and regulations for education.
MAJD SAKER
Position: FS2 teacher
Categories: EYFS
Dependable educator with a rich history of motivating, overseeing, and instructing students, polished over 22 years of committed teaching. Quickly adjusts to new challenges, demonstrating a proven ability to design and implement captivating learning activities that enrich students’ educational experiences, tailored to their unique needs and goals. Proficient in fostering transparent communication with parents and administrators, fostering positive relationships within the educational community. Exhibits expertise in developing comprehensive and diverse academic courses that align with educational requirements and standards
Lilibeth Cestona Caracas
Position: Year 1 Teacher
Categories: EYFS
Highly experienced and dependable teacher with a successful background in motivating, supervising, and teaching students, honed from 24 years of teaching experience. Able to quickly adapt to new work challenges and has a recognized ability to develop and implement learning activities to improve students’ learning, ensuring that students’ unique needs and goals are met. Proficient at maintaining open lines of communication with parents and administrators to foster positive relationships within the educational community. Skilled in developing a thorough and diverse syllabus that fulfills educational prerequisites and criteria.