أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الكادر الإداري
المدير
لانا كوي
مثال عن الامتياز البريطاني. قائدة تعليمية محترمة برحلة أقل ما يمكن القول عنها أنها مذهلة.
رئيس قسم المرحلة الإعدادية
بشرى عفرين
معلمة وقائدة ومدربة ومفتشة المدرسة، شغوفة تقود الناس بتعاطف وتؤمن بتمكين الموظفين والمتعلمين على حد سواء.
رئيس المرحلة الابتدائية
روزينا موخيا
معلمة متمرسة لديها عقد من الخبرة القيمة في مجال المرحلة الابتدائية.
رئيس قسم التقييم
هاتيس يورداكول
مربية شغوفة ومتفانية في مجلة التعليم التحويلي.
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Ruby Sahay`s
Categories: SECONDARY
A devoted English teacher with 20+ years of experience, I’m CELTA-certified and UAE-licensed, specializing in Cycle 2 and 3 English Language Arts. My approach is to enliven language and storytelling, fostering a supportive classroom where students feel valued and inspired. Beyond teaching, my passion for reading and writing and my interests in music, movies, travel, and nature enrich my methodology, creating an engaging, holistic learning experience.
Munira Ahmed Al-Naqbi
Position: Teacher Arabic
Categories: PRIMARY, SECONDARY
Bachelor of Arabic Language from the Faculty of Sharia and Language, Ras Al Khaimah
Volunteer to work
as the trustee of the Learning Resources Center at the school
The lessons of the Nourani base at the Suhaila Quran Memorization Center
Voluntary work in the school of Khat, the first and second cycle of teaching the subject of Arabic languag
Romeo L. Santos
Position: Mathematics Teacher
Categories: SECONDARY
An educator who is warm, accessible,
enthusiastic and caring. Approachable
not only to students but to everyone
on campus. Passionate with twenty-eight
years of professional teaching experience.
Considerate to whom students know they
can go with any problems or even to share
a funny story. Possesses skills in
communication and listening and
provides teaching programs that meet
school requirements. Inspiring teacher
that can make students reach for the stars.