أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Lisa Crystal Cyril
Head of Secondary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Ana Katrina Bagonoc
Categories: EYFS
An enthusiastic professional teacher who is eager to provide all students with a solid education in a competitive environment.
Ahmed Unisa Begum
Categories: SECONDARY
I’m an MOE licensed educator with six years of experience teaching accounting and business studies to IGCSE, A levels, and BTEC level 3 students in the UAE. My teaching is enhanced by over 10 years of industry experience in accounting, finance, management, and business analysis. I hold a PGCEi and MBA, combining educational expertise with business acumen. My teaching style emphasizes practical application, incorporating real-world case studies and projects. I’m recognized for my meticulous approach and dedication to enabling students advance their academic knowledge as well as critical soft skills.
Loganayaki Selvaraj
Categories: PRIMARY
As a Primary ICT Teacher, I am dedicated to creating lesson plans that cater to the unique abilities and needs of each student. I facilitate engaging class activities and ensure that students receive constructive feedback on their work and progress, fostering their growth and understanding in the field of ICT.