أكاديمياً
الأوساط الأكاديمية :
تعد مدرسة الشارقة الدولية الخاصة مدرسةً استثنائية لما توفره من تعلم شخصي يسمح لطلابها بأن يتجاوزوا إمكاناتهم، فتلتزم إلهامهم عن طريق زرع حب التعلم والمحافظة على النهج البريطاني التقليدي في التعلم، فبيئتنا فريدة تشجع الطلاب على أن يصبحوا مواطنين عالميين يقدرون التنوع الثقافي.
أفضل الممارسات التي نتبعها:
نتبع في مدرستنا أفضل ممارسات تدعم رفاء الطلاب، فمن المهم اتباع ممارسات أثبتت فعاليتها، بما في ذلك تحديد التحديات الأكاديمية التي يمكن تحقيقها، ورصد النتائج الأكاديمية لضمان إحراز التقدم المنشود، وتوفر نتائج الامتحانات أيضًا ملاحظات قيّمة فيما يخص المجالات التي يحتاج فيها الطالب إلى دعم أو موارد إضافية عن طريق التركيز على هذه المجالات الرئيسة، ويمكن للكادر التدريسي المساعدة على تعزيز بيئة تعليمية إيجابية تدعم رفاء الطلاب عموماً.
الفريق القيادي
Bassam Walid El Sayed
Vice Principal
Mini Mathew
Vice Principal
ROZINA MUKHIA
Head of Primary
Mr.John Torres
Head of teaching and learning
Wajeeha Zubair
Head of inclusion
SIPS Graduates
الكادر التدريسي
Mona Abujazar
Position: Islamic Teacher
Categories: PRIMARY
Islamic Teacher- Holder of a Master’s degree in Education,
Department of Curricula and Instruction.with 2 and ahalf
years worked as an Educational Supervisor for female
practical education students (field training) at Al-Aqsa
Governmental University. I aim to employ modern
methods that raise students’ levels and increase their
motivation to learn
Ms. Yara Mahmoud
Position: Arabic teacher
Categories: PRIMARY
A qualified, 9 years experienced Arabic teacher with relevant experience in School environment, Also self-motivated as well as engaged with students, parents, and the wider school community. Helping the students to achieve success, being excel in Arabic language and improving their skills continuously.
Mary Rose G. Orence
Position: Teacher psychology
Categories: PRIMARY
Experienced and devoted educator specializing in Early Years Foundation Stage (EYFS), equipped with a keen understanding of children’s behavior and psychology. Recognized for adept creativity, an inspiring and motivational teaching style, and a deep passion for delivering quality education and fostering students’ success. Possessing 14 years of valuable teaching experience in both Early Years Foundation and formal education environments.